Miro - 13 september 2012

Publicerat av Jennie Börs den 13 September 2012 kl. 21:45 i Ridpass - Miro
Idag stod det dressyr på schemat, tanken bakom ridpasset var att jobba vidare med samma sak som jag tränade på för Pernilla i måndags. Miro var utrustad med ett nyinköp nosnät och han slog faktiskt inte alls med huvudet idag, om det beror på nosnät eller inga knott är dock gåtan. Som vanligt när jag planerar att rida dressyr på stora banan får halva världen för sig att hoppträna samtidigt, men det hindrade mig inte från att rida där!

Började passet med att värma upp i alla gångarter på ett fyrkantsspår. Fokuserade mycket på mina axlar och min blick, Miro kändes fin. I galoppen racade vi på lite i lättsits också för att verkligen komma igång. Sedan började jobba på en volt och fokuserade på samma saker som i måndags. Det är dock mycket svårare att ta igenom det själv, även om jag gång på gång kommer på mina misstag, men det blir mycket bättre när någon tjatar. Speglar att titta i är inte helt fel det heller. Fick till det någorlunda bra i alla fall.

Idag skulle Miro tjura i högerfattningarna från skritt också, så fort jag börjar förbereda eller samla ihop skritten lite lägger han i backen. Konsekvent ridning när han gör så och när han väl gör rätt, då blir det massor utav beröm. Utöver att jobba galoppen på volt red jag även lite förvänd galopp som i LA:1.

Jag är både nöjd och inte nöjd med ridpasset. Säkerligen ser det bättre ut än vad min känsla är, jag blir hela tiden att överanalysera om jag verkligen gör rätt när jag jobbar med någonting nytt. Dessutom hade jag fullt upp med att hålla mig undan från de som hoppade och hålla koll på dem, så förutsättningarna var inte helt optimala. Jag nöjer mig i alla fall med det som blev!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback