Miro - 1 september 2012

Publicerat av Jennie Börs den 01 September 2012 kl. 21:32 i Ridpass - Miro
Idag körde vi bara ett litet "känna igenom pass", vilket betydde mycket basic. Red runt på ett fyrkantsspår åt båda hållen i alla gångarter och kände bara efter att han var med båda framåt och tillbaka, samt att han rundade sig ordentligt runt skänkeln.

I traven red jag lätt och i galoppen varierade jag lite mellan lättsits och nedsuttet. Miro kändes väldigt fin, väldigt framåt med en härlig energi som bara sprödade. I kroppen kändes han lösgjord, även om det var lite tjaffs när jag la in volter i vänstervarvet. Tog igenom det lite extra tills jag fick en bra känsla.

Jag är riktigt nöjd med honom, han var lite ostadig i formen men jag tror framför allt att det hade med knotten att göra. Han gjorde i alla fall precis som han brukar göra mot dem.


På bilden ser ni en "The typical Miro". Det blev ett ordentligt bad idag, tvättade honom från öra till hov och det fanns inte en enda torr fläck på honom! Till Miros stora fasa blev det stopp i avloppet och ni vet ju hur extrem äckligt det är att stå med hovarna i vatten (därav upptyckt mot väggen). Sedan måste han ha maximal uppmärksamhet när han blir badad, annars gör han allt för att få tillbaka den (därav skrapet). Nu är han i alla fall ren och fin, badet var minst sagt behövligt!

Kommentarer
Kommentar av: Maja

Blir alltid stopp i avloppet i det stall vi står i nu när vi duschar våra hästar.. D:

Svar: Var faktiskt länge sedan det blev stopp för mig nu!
Jennie Börs

2012-09-02 @ 12:26:35
Blogg: http://majawallstrom.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback