Helios - 11 september 2012

Publicerat av Jennie Börs den 11 September 2012 kl. 21:14 i Ridpass - Andra hästar
Idag var det dags för årets första hopplektion och för en gångs skull hade jag i alla fall hoppat en gång under sommarlovet! Jag fick rida Helios, vilket jag var glad åt.


Vi red utomhus och helios var väldigt taggad. I framridningen var han inte så jättepå som han kan vara, utan han tog det lite mer med ro. Framridningen bestod av trav runt hela stra fyrkantsspåret med två volter på ena långsidan och tempoväxlingar på den andra, efter ett tag böt vi dock ut tempoväxlingarna till galopp. Helios kändes fin, lite ostadig (blev bättre när jag verkligen höll handen blickstilla i alla fall) och ojämn i sidorna men annars var det bra.

Vi fick sedan hoppa fram på ett travkryss, galoppera några språng och sedan var det halt. Helios var väldigt pigg och glad kan jag säga! Vi provade sedan hoppa två linjer innan vi satte ihop allting till en bana. Vi fick hoppa banan två gånger och jag valde att hoppa den två gånger på den lägsta höjden, det kändes lite lagomt.

Banan gick i alla fall bra, första sprången blev lite kontrollerat men sedan vågade jag lägga fram handen lite och där med låta honom gå på lite. Allting flöt på väldigt bra, han är så snäll och jag kan verkligen lita på att han tar mig med över hindren.

Jag är nöjd med passet och förhoppningsvis skulle jag få hoppa honom nästa vecka igen!


Johanna och Helios på KM!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback