Adobe CS6 Master Collection

Publicerat av Jennie Börs den 13 September 2012 kl. 20:52 i Vardag
Under gårdagen fick jag Adobe CS6 Master Collection instrallerat på min skoldator, någonting som jag väntat på sedan terminens start. Igår var det i alla fall dags! Vi har tidigare haft CS3, så det kändes faktiskt som att det var på tiden för en uppdatering.

Givetvis är det Photoshop som intresserar mig allra mest av programmen, så under gårdagen testkörde jag det en liten snabbis. Trots att jag inte arbetat speciellt mycket i programmet ännu måste jag säga: vilka möjligheter och vilken skillnad! Förutom att allting känns så mycket enklare känns layouten mycket proffsigare och den är mer lik Elements, vilket jag gillar. Mitt egna Photoshop Elements kommer nog skjunka i klass desto mer jag arbetar i CS6an.

Tänk om vi hade haft tillgång till alla CS6-program i ettan, så mycket enklare allting varit då. Nu i tvåan kommer jag tyvärr inte har lika stor nytta av det i skolarbetet och det samma gäller antagligen i trean, men det kommer användas flitigt på fritiden kan jag säga!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback