Visste ni att ...

Publicerat av Jennie Börs den 27 Oktober 2012 kl. 10:10 i Tankar & åsikter
 
... Miro har varit barfotahäst? Vi provade faktiskt att ha honom barfota de första månaderna, men det fungerade inte om vi ville röra oss utanför anläggnigens marker. Det fungerade utmärkt när vi höll oss på ridbanan eller i ridhuset, men när vi red ut klarade inte hovarna av att gå genom de seniga partier vi behöver ta oss igenom. Han fick därför skor på fötterna, men det hade han fått förr eller senare i vilket fall: då vi ville ha brodd och sulor i under vinterhalvåret. Skor sitter nu på hans hovar året och så länge han är i vår ägo kommer de förbli så.

Barfotadebatten är ett ämne som har varit väldigt stort under många år. Jag är själv inte så insatt i ämnet om jag ska vara ärlig och tänker därför inte gå ut med några personliga åsikter. Men någonstans tycker jag att man i grund och botten ska utgå från hästen, det är trots allt den som ska trivas med eller utan skor.

Mirohovar utan skor, bilden är från första ridpasset på hemmaplan.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback