Tiden rusar fram

Publicerat av Jennie Börs den 01 Oktober 2012 kl. 21:58 i Allt & inget
För ett år sedan red jag och Miro in på dressyrbanan för att rida vårt första ärevarv tillsammans. Efter sjutton starter i berg- och dahlbana resulterade den artonde i en blå rosett. Detta trots en ritt på "bara" 58,57%. Idag känns detta dock ganska avlägest, LC-klasserna är lämnade och ett minne blått. Men faktum kvarstår att det här var vår första dressyrplacering någonsin.

Ärevarv och rosett var dessutom någonting som Miro uppskattade, han blåste så glatt upp sig när vi stod och väntade på rosetten. När det senare var dags för ärevarv stutsade han runt så att den trillade av, så vårt första ärevarv någonsin red vi utan rosett.

Senare samma dag placerade sig dessutom DIV II laget på en andra placering. Överdomaren tillät båda lagen att vara med på prisutdelning till häst, därför fick vi senare under dagen ta vårt andra ärevarv och då satt rosetten kvar!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback