Nyklippt ponny

Publicerat av Jennie Börs den 14 Oktober 2012 kl. 23:09 i Vardag
Miro fick idag komma in tidigare från regnvädret för ett ordentlig bad, hur uppskattat det var från hans sida är en annan femma. Hade Miro fått valt hade han hellre stått ute i hagen, i det regniga vädret och rullat sig med jämna mellanrum. Tyvärr hade han en taskig matte som istället badade honom för att sedan ställa honom i boxen med fleecetäcke och lite extra mat. Synd om honom, helt klart.

När han var hyffsat torr började i alla fall jag och mamma med att rita ut linjer för klippningen, sedan fick mamma klippa medan jag höll i ponnyn. Miro är verkligen gudasnäll med klippmaskinen, han bryr sig inte för fem öre. Han blev lite otålig ett tag bara, antagligen för att det var rörelse i stallet vilket var roligare än att stå still och bli klippt.

Fin blev han i alla fall! Klippte honom precis som förra året, en halvklippning eftersom det räcker. Jag tycker att det är onödigt att klippa onödigt mycket, Miro blir ändå bäst svettig på hals- och bogparti samt under sadeln, det är sällan rumpan blir svettig. Det är skillnad med Jumanji, han behöver sin helklippning. Jumanji behöver dessutom klippas igen, skojar inte om jag säger att hans klippta päls är längre än Miros vanliga!

Efter klippningen tog jag och promenerade Miro en lite kortare stund inne i ridhuset för att få upp lite värme i kroppen inför kvällens stretching. Miro traskade på med glada steg framåt och såg ut att njuta av den lilla aktiveringen i alla fall!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback