Miro - 30 oktober 2012

Publicerat av Jennie Börs den 30 Oktober 2012 kl. 21:15 i Ridpass - Miro
Även Miro fick sig ett pass i ridhuset idag, han var idag lite småjobbig faktiskt. Han ville inte riktigt sätt under sig högerbak och var dessutom på lite surhumör, men så kan det vara ibland.

Vi började med att trava lite på fyrkantsspåret för att sedan galoppera i lättsits, där jag enbart fokuserade på att rida fram till handen. Det fungerade ganska bra så länge vi var på rakt spår, där trampade han på bra i rakriktning. När vi sedan kom till böjda spår började han igen, så då fick jag rida igenom det i alla gångarter istället. Massor utav tempoväxlingar, flytta lite för skänkeln, öka-minska volten i trav och galopp ledde till att jag slutligen fick en bra känsla. Visst kan känslan vara tusen gånger bättre, men i ett joggingpass behöver jag inte sträva efter något värre.

Jag är nöjd med passet i alla fall, alla har väl sina dippar ibland. Miro var ändå ganska pigg, vilket är hög prioritet just nu. Surigheten försvann även den efter ett tag.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback