Miro - 28 oktober 2012

Publicerat av Jennie Börs den 28 Oktober 2012 kl. 23:45 i Ridpass - Miro
Idag blev det ett kvällspass för Miro inne i ridhuset. Även idag blev det jogging med fokus på den lägre formen, kändes schysst mot honom att få en lugn och skön vecka (bortsett från Göranträningen då) med tanke på att han faktiskt fått prestera ganska hårt nu under en period med både tävling och träning.


Red lite samma upplägg även idag med fyrkantsspår och volter, idag kändes det dock bättre med vänsterställningen. Det blev lite lagom mycket i alla tre gångarter och sedan betade jag bara av känslan eftersom helt enkelt. Finns inte så mycket att klaga på faktsikt, Miro var lite spänd eftersom de höll på med maskiner utanför ridhuset (en söndagkväll, fungerar ju det också) och även lite neråt läktaren men han skötte sig bra utan trams.

Jag fick igenom det jag ville, ett helt klart godkänt pass. Miro var pigg och framåt vilket givetvis uppskattas och det gick även att reglera honom med små tempoväxlingar i det. Duktig ponny!

Felicia fick sitta upp en stund även hon, det är nästan ett år sedan hon red Miro sist. Hon verkade nöjd även om det var en lite mindre polle än vanligt och Miro var snäll även han, trots att han testade lite vart gränserna gick.

Bilder kommer imorgon, ett smakprov på dagens outfit i vilket fall!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback