Miro - 19 oktober 2012

Publicerat av Jennie Börs den 19 Oktober 2012 kl. 23:19 i Ridpass - Miro
Idag lastade vi Miro på transporten för andra gången den här veckan för att styra oss mot Hedenslund. Idag var det dock inte träning som stod på schemat, utan jag ville testa att rida lite program. Skyltarna med bokstäver och vändningspunkter förvirrade mig dock, vissa var övertcäkta så de var helt vita, andra hade fel bokstav + att det var extra bokstäver uppsatta. Det var tävling där igår, så de brukar inte vara så i vanliga fall.

I framridningen red jag längs fyrkantsspåret i alla gångarter. Miro kändes väldigt allert och positiv till arbete, jobbade på som bara tusan i den lägre formen. Jag fick ett härligt sug i handen samtidigt som han var väldigt lätt att reglera. han blev lite småspänd vid läktaren, men det kan jag faktiskt köpa då han inte gjorde någon större grej utav det.

Jag red sedan program, mest bara för att "lära känna" alla linjer, finna riktmärken och allt sådant. Formen fokuserade jag minst på, det fick vara lite halvslappt där han fick gå i sin lägre form utan att jag ställde några högre krav eller samling. Jag satt heller inte och kände efter "oj, nu blev det fel där" utan jag red bara på och där det blev för mycket fel, ja, då gjorde jag bara om. Jag red helt enkelt inte för att känna "såhär vill jag att det ska kännas inne på banan".

När jag kände mig färdig travade jag av, Miro var väldigt pigg och glad vilket resulterade i att han nästan sprang ifrån mig. Fick i alla fall honom i en väldigt bra låg form efter ett tag, där han inte krullar ihop sig och verkligen ställer igenom.

Jag är nöjd, även om jag blev lite småförvirrad av bokstäverna (jag är egentligen ingen bokstavsmänniska, kan knappt vilken ordning de sitter i och använder bara skyltarna som riktmärken). Miro kändes så otroligt härlig att rida, det är precis så här han ska vara! Massor av energi, det är ju det som behövs för att jag ska kunna rida ihop och samla honom ordentligt.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback