Miro - 12 oktober 2012

Publicerat av Jennie Börs den 12 Oktober 2012 kl. 21:34 i Ridpass - Miro
Idag tog jag bara ett lättare joggingpass efter gårdagens träning, där fokusen låg på den långa och låga formen, samt att han skulle vara reglerbar.

Som framskrittning skrittade vi igenom Lag 03 på långa tyglar, sedan började jag skritta honom på fyrkanten längs ett fyrkantsspår. På fyrkantsspåret låg vi sedan kvar även i traven, la dock in lite större volter här och var i båda varven. Galopperade sedan i lättsits och lät honom rulla på innan jag satt mig ner och red någon volt i båda varven.

Kände sedan igenom lite serpentinbågar för att känna att han verkligen rundade sig runt skänkeln och i det red jag även lite varierad steglängd. Avslutade sedan eftersom jag inte ville göra något för avancerat efter att bara följt fyrkantsspåret något varv igen. Jag är nöjd med passet, han kändes fin, allert och mjuk. Backade lite vid några tillfällen, men annars var det bra!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback