Miro - 1 oktober 2012

Publicerat av Jennie Börs den 01 Oktober 2012 kl. 20:12 i Ridpass - Miro
Var inte speciellt motiverad för ridning idag, halvtaskigt världer och plugg var orsaken. Mixtrade ihop ett nytt "novabettsträns" idag i alla fall som jag även provade, eftersom jag ändå bara skulle jogga.

Jag var faktiskt imponerad över Miro idag, i vanliga fall brukar han ha lite svårt att acceptera novabettet (tror att det är för att det är rakt, jag får den uppfattningen i alla fall) men idag tog han verkligen tag i bettet redan från början. Han var dessutom väldigt mjuk och fin i kroppen, svarade bra både framåt och tillbaka. Motivationen till att rida växte därmed genast, Miro lyckas ofta med det.

Joggade bara på en ganska stor volt (mellan 20-30m) under lättridning först, sedan jobbade honom i galopp under lättsits där han bara fick rulla på. Travade sedan av honom igen. Jag är väldigt nöjd med hans insatts idag, jobbade verkligen på bra i en låg och rund form med bra rygg. Det var verkligen värt att sadla och tränsa trots den där dåliga motivationen och jag är så oerhört glad att jag har Miro!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback