Jumanji - 31 oktober 2012

Publicerat av Jennie Börs den 31 Oktober 2012 kl. 22:50 i Ridpass - Jumanji
Även Jumanji fick sig ett pass i ridhuset. Han blev pigg och stark även idag men på ett helt annat sätt jämfört med gårdagens pass, men det är ju alltid roligt med lite variation.

Idag kändes jumanji lite trippig i steget ibörjan, precis som han kan vara vissa pass. Han trippar glatt på framåt utan något vidare engagemang, men samtidigt ganska nöjd och sökte sig till handen. Jag valde därför att lägga in galoppen ganska snart för att få igång honom, det är ingen höjdare att kräva pang på en gång vilket tryck han ska ha i traven då han bara blir ännu mer spänd. I galoppen taggade han dock i som satan, han skulle enkelt kunna springa till månen fram och tillbaka med den energin. Vad matte uppe på ryggen ville var dock ointressant, varför gå ut i hörnen och runda sig runt skänkeln eller galoppera lagom fort när man är jättepigg funderade nog Jumanji på.

Efter att ha galopperat av honom lite fortsatte jag med lite travarbete där han började hitta sitt rätta steg och i det jobbade han fint, ett sug i handen utan att bli stark som i galoppen. Jobbade på lite åttvolt för att känna att ställnin och böjning fungerade åt båda håll innan jag provade lite galopparbete igen. Jag orkade dock inte bråka för mycket med honom, han var allmänt stark bara och jag gjorde det bästa jag kunde genom så mjuk ridning som möjligt där jag ändå var bestämd och satte ramen. När jag fick en helt okej känsla och gav mig då. I galoppen gjorde vi även lite byten och gud så enkelt det gick, riktigt fina byten gjorde han från båda galopperna.

Avslutade sedan med ytterligare lite travjobb och då fick jag en bra känsla kan jag säga. Han hamnade precis där jag vill ha honom, ett bra sug i handen där han är jämn i båda händerna utan att bli stark. I det går det att reglera steget utan att allting faller isär åt något håll. Kan inte annat än vara nöjd med den känslan.

Felicia red lite efter mig och även det såg bra ut, Jumanji var pigg och glad!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback