Jumanji - 30 oktober 2012

Publicerat av Jennie Börs den 30 Oktober 2012 kl. 20:45 i Ridpass - Jumanji
Idag blev det ett ridpass på en mycket pigg och glad Jumanji inne i ridhuset, det var galet vad taggad och stark han var idag. Ibörjan kunde han inte ens skritta normalt nästan, minsta lilla hjälp tog han som takta framåt i trav.

Vi började med att rida lite fyrkantsspår där jag i skritt och trav där jag fokuserade på rakriktning på långsidorna och rättställd i hörnen, han var väldigt med på noterna trots att jag fick sitta och ta förhållningar och halvhalter hela tiden för att han inte bara skulle ösa på totalt. När vi kände oss lite varma i traven tog vi lite galopparbete på volt eftersom han var så laddad, det är lite lättare att "få ner honom på jorden" då, när jag kan jobba mycket på att bara hitta vägen längs volten med mjuka hjälper. Även om det krävdes lite arbete fick jag faktiskt honom ganska lugn tillslut, där han även kunde ta stöd i handen utan att bli stark som en oxe.

Därefter tog vi lite travarbete på volten, började nedsuttet för att komma åt honom riktigt ordentligt och även känna kontrasterna. Det är även enklara ett lossa honom när jag kommer åt lite tydligare i allt det där, vilket resulterade i en väldigt fin ponny när jag började rida lätt igen.

Jag är nöjd med lille ponnyn, även om han var pigg och stark idag. Han gjorde allt han skulle med vilja och utan större protester, precis som alltid. När han kommit igenom och släppte det starka i högertygeln var han riktigt behaglig i handen, han sög verkligen tag i bettet.

Felicia red även lite efter mig och Jumanji var snäll, om än lite stark. Det såg i vilket fall bra ut och Jumanji lekte lite med galoppombyterna.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback