Jumanji - 18 oktober 2012

Publicerat av Jennie Börs den 18 Oktober 2012 kl. 22:07 i Ridpass - Jumanji
Blev ridning på Jumanji även idag, då Johanna inte känner sig helt frisk. Blev dock ett kort men intensivt pass idag, men det fungerade prima!

Travade fram längs fyrkantsspåret och la lite bågar in mot kvartslinjen, samt travade lite på volter. Galopperade sedan på en volt, där jag fokuserade på att han skulle slappna av ordentligt samt ta stöd på båda tyglarna samtidigt som han jobade igenom hela kroppen. Fick till en bra känsla i båda varven efter ett tag, även om han var lite småstark i högertygeln till och från.

Travade sedan lite till, både på volt och längs frykantsspåret. Han kändes då väldigt jämn, fin och avslappnad. Det är roligt att få rida Jumanji lite, just för att det är lite annorlunda ridning. Jag är i alla fall nöjd med både passet och ponnyn! 

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback