Vintervila

Publicerat av Jennie Börs den 25 November 2012 kl. 19:55 i Allt & inget
Idag red jag det ett sista ridpass på Miro för två veckor framöver, nu är det nämligen dags för en liten vintervila innan vi kör igång med ridning och träning igen. Det samma gäller för Jumanji, fast han ska hoppträna imorgon innan hans ledighet börjar. I samband med vilan kommer de även att vaccineras, närmre bestämt på tisdag är planen.

Trots vilan kommer de däremot att promeneras en del dagar. För Miros del handlar det framför allt om att hans hjärna behöver stimuleras, att bara gå i hage och stå i box gör att han blir otroligt rastlös. Han mår därför bäst av att få promenera av sig lite och dessutom ser inte jag det som något negativt, snarare positivt. Jag kan dessutom fortsätta att stretcha honom regelbundet, något som jag inte vill göra när han inte är varm i kroppen. Massagetid ska jag också försöka fixa till slutet av viloperioden, det blir perfekt innan det är dags för lite ridning igen.


Miro är i alla fall värd ett litet break efter den här säsongen. Tillsammans har vi nått så många olika klarheter inom ridningen och vi har haft otroligt bra träningar och ridpass, dessutom bra tävlingsprestationer utifrån förutsättningar och även en hel del fina resultat. För andra kanske vår tävlingssäsong anses vara så bra, men personligen är jag nöjd.

Kommer dock sakna att rida på Miro, även om jag får rida lite lektionshäst är det fortfarande inte samma sak som att rida Miro. Jag tycker att det är jätteroligt att rida lektionshäst men faktumet kvarstår, ingen lektionshäst är Miro. Nu får jag helt enkelt nöja mig med mysiga promenader, borstning och bara sällskapet av Miro, vilket inte är helt fy skam det heller. Ridningen är faktiskt inte alls, det vardagliga är för mig lika viktigt.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback