Nu styr vi hemåt igen

Publicerat av Jennie Börs den 07 November 2012 kl. 23:07 i Vardag

Efter att ha titta, lyssnat och lärt mig av självaste Rolf-Göran Bengtsson i 3,5h på Strömsholm är det nu dags att styra hemåt igen. Jag har nu både sett honom rida själv samt instruera sex andra ryttare indelade i grupper om två, där hästarna låg på lite olika nivåer i sin utbildning.

Trots att jag är väldigt dressyrodlad av mig tar jag med mig en hel del från den här kvällen, saker som kan användas såväl när det är bommar med i spelet som utan. Än en gång har det dessutom påpekats hur viktigt det är med grunderna, men ack så lätt det kan vara att de glöms bort och hamnar i skymundan.

Vi träffade även på Jumanjis förra ägare där nere så vi pratade även lite smått med henne, såklart.

Valde att lämna kameran hemma eftersom jag ville lägga fokus på att titta och lyssna, men några mer eller mindre fina iPhone-bilder kan jag allt bjuda er på!

 


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback