Miro - 9 november 2012

Publicerat av Jennie Börs den 09 November 2012 kl. 21:57 i Ridpass - Miro
Efter tvådagarsvilan var det dags att motionera Miro igen, som alltid var han skapligt laddad där innan (med lite extra på det dessutom). Joggingpass i ridhuset fick det bli.

Valde att skritta fram honom för hand extra länge idag, dels för att han skulle komma igån ordentlig men även för att det var en unghäst där inne till en början som jag inte ville skrämma upp. Han kan liksom vara gudasnäll som töntig och rädd för allt när man kommer upp på ryggen, idag var han dock det första. Skrittade sedan lite på tygeln innan jag började trava. Kändes lite hejsan hoppsan första varven, men fick snabbt koll på allt och han fann sig snabbt i arbetet.

Galopperade åt båda hållen och vad han levererade, i låg form och där bara var han galoppen igenom. Sådan känsla  han bjöd på där idag, älskar den känslan när allting bara flyter på liksom. Efter att ha fått galopperat lite blev han ännu finare i traven, avslutade med att variera lite genom att korta ihop steget för att sedan länga ut lite, men fortfarande i den lägre formen. Han lyssnade väldigt bra och kändes jättefin!

Jag är så nöjd med honom idag, gud vad han har levererat de sista fyra ridpassen. Energirik, elastisk, bra sug i handen, positiv inställning och lugn. Sättet han dessutom finner sig i den låga formen är underbar, känns som ytterligare några spärrar har släppt nu. Älskar min lilla ponnyskrutte!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback