Miro - 4 november 2012

Publicerat av Jennie Börs den 04 November 2012 kl. 17:47 i Ridpass - Miro
Miro har nu fått ytterligare en lugnare vecka med fokus på den lägre formen, idag red vi det sista passet för veckan på utebanan i mörkret faktiskt!

Började idag med att trava serpentinbågar, väldigt bra när man har en stor yta att röra sig på. Jobbade med ställning och böjning, samt omställningen mellan varven. Miro kändes fin, väldigt reglerbar och tog tag i arbetet från start kändes det som. Galopperade sedan på ett fyrkantsspår varierat mellan lättsits och nedsuttet, han var nämligen lite tittig här och var. I övrigt kändes det väldigt bra, hittade den lägre formen och arbetade bra där.

Det avslutande travarbetet bestod av trav på fyrkantsspåer med volter lite här och var, där jag i volterna fortsatte att jobba med ställning och böjning. Mellan volterna red jag lite tempoväxlingar. Allra sist red jag bara tempoväxlingar för att variera steglängden.

Jag är väldigt nöjd med honom idag, det här passet var ännu bättre än gårdagens. Inte alls mycket tjaffs kan jag säga utan han mest bara gjorde det som jag bad honom om. Han kändes väldigt lösgjord och elastisk, duktiga ponnyn!

En precis ett år gammal bild.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback