Miro - 25 november 2012

Publicerat av Jennie Börs den 25 November 2012 kl. 19:22 i Ridpass - Miro
Ett vanligt och hederligt joggingpass ute på ridbanan bjöd förmiddagen på, antagligen det sista ridpasset på ridbanas grusunderlag. Nästa gång ligger det förhoppningsvis ett underbart snötäcke där!

Red i alla fall ett ganska simpelt pass med mycket basic. Miro skulle gå fram, han skulle vara rak och han skulle vara låg i formen. Framför allt det mittersta glömmer han gärna bort när någon annan har ridit dagen innan. Det började redan i skritten och följde sedan med i traven, galoppen var den gångart som var bäst redan från början. Blev massor utav korrigeringar och tillslut joggade han glatt på et rakt spår!

Som grund red jag på ett stort fyrkantsspår och sedan snirklade jag runt lite, större volter och mindre volter, åttvolter och serpentiner. Miro kändes fin när alla bitar föll på plats. Jag är nöjd med ridpasset, Miro kändes efter lite ridning sådär som jag vill ha honom. Massor av energi dessutom, vilket alltid är lika roligt!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback