Miro - 17 november 2012

Publicerat av Jennie Börs den 17 November 2012 kl. 21:32 i Ridpass - Miro
Hela veckan har jag laddat och längtat lite efter ett dressyrpass, som var inplanerat idag. När idag väl kom ändrades dock planen om lite, jag kände att jag inte hade varken fokus eller tillräcklig motivation för att få ut någonting av ett seriöst pass i dressyrsadel. Det slutade med att jag slängde på hoppsadeln med rumpmuffen och red helt utan stövlar eller chaps, det sistnämnda händer ungefär en gång i halvåret.

Miro var pigg och glad från start, jag hade dock lite svårt att hänga med i svängarna. Första delen av ridpasset kände jag mig nästan handikappad för att jag inte hade något stöd för skänkeln. Miro trampade i alla fall på medan jag lät honom arbeta ganska fritt, något som han tog bra för han jobbade som han skulle i alla fall. Ganska tidigt lät jag honom sedan rulla på runt ett stort spår i galopp (red ute på stora banan) där jag stod i lättsits, pigg och glad men samtidigt fin ponny!

Jobbade på lite mer i traven och hittade samarbetet med min skänkel mer och mer, Miro jobbade fortfarande på bra och kändes fin. Red lite volter och raka spår om vartannat som flöt på väldigt bra, avslutade sedan med lite galopp nedsuttet. Provade att sätta ihop honom lite för att sedan släppa fram och låta honom komma ner i formen igen, inga problem. Travade sedan av.

Jag är nöjd med Miro, vi fortsätter i exakt samma spår som innan. Miro jobbar på som satan och jag måste verkligen vara uppmärksam, för han blir gärna lite snabb i takten och ränner iväg för att han vill så mycket framåt. Det är bara så roligt, allting flyter känns det som. Vi fick nog mer ut av det här passet än ett dressyrpass och jag har dessutom två dressyrträningar inbokade nu i veckan som kommer.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback