Miro - 14 november 2012

Publicerat av Jennie Börs den 14 November 2012 kl. 21:11 i Ridpass - Miro

Idag blev det ett pass i ridhuset tillsammans med tre andra och hinder. Lite trixit ibland, men det fungerade bra ändå tycker jag.

Red väldigt simpelt idag då jag enbart fokuserade på att jogga i en lägre form. Började med att trava på något ovalliknande, där han på en gång tog tag i arbetet och jobbade på bra. Galopperade sedan lite på samma sätt, i fattningarna taggade han satan och försökte undvika bra fattningar så fick göra om ett antal innan det verkligen blev en bra. Väl i galoppen var han däremot väldigt fin, blev lite busig och ruskade på huvudet av glädje i början bara.

Travade sedan lite över en bomserie där vi jobbade på att hitta flytet, bra att passa på när det ändå ligger framme tänkte jag. Miro tog i för kung och fosterland över bommarna, men det kändes ändå bra. Avslutade sedan med ytterligare lite till galopp innan jag travade av.

Jag är nöjd med passet, Miro jobbade på bra och gjorde vad han skulle. Positiv och alert var han allt och strulet i galoppfattningarna berodde till största del på att han var lite väl laddad.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback