Miro - 10 november 2012

Publicerat av Jennie Börs den 10 November 2012 kl. 21:54 i Ridpass - Miro
Motionering av Miro idag bestod av ett ganska slappt pass på en perfekt utebana, alla hinder var dessutom bortplockade. Lite småbusigt men samtidigt seriöst kan jag nog beskriva passet.

Började med att trava längst ett stor fyrkantsspår, Miro kändes väldigt pigg och fräsch! Dessutom var han väldigt fin i formen, jobbade på som bara den kan jag säga. Efter lite trav åt båda varven tog jag lite galopp längs samma stora fyrkantsspår, där lät jag honom verkligen galoppera på ordentligt i ett friskt tempo. Lät honom vara så mycket jag vågade genom lättsits, dock var han lite spooky så jag fick vara på min vakt. Skrittade sedan lite innan jag jobbade på samma sätt i andra galoppen. I galopparbetet var han minst lika fin som i traven, han bara jobbade på helt enkelt!

Avslutade sedan med lite trav, Miro var riktigt pigg kan jag säga. Lät honom trava med mycket energi i ett lite längre steg samtidigt som han var där i den låga formen, kortade sedan steget lite då och då. Red även något varv på en volt för att checka av.

Allt kändes så bra, även idag. Överöser Miro med beröm, finner inga ord för vad jag ska skriva. Allt flyter på helt enkelt!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback