Inte i sin ordning

Publicerat av Jennie Börs den 21 November 2012 kl. 22:48 i Vardag
Idag hade jag min första lektionstimme på onsdagar, känns helknasigt måste jag säga. Igår kändes det jättekonstigt att komma hem utan att behöva stressa iväg på lektion, idag kändes det konstigt att ha teori på en onsdag.

Vi började det hela med en dubbeltimme i teori, där vi gick igenom galoppen som gångart samt enkla byten. En del nyttig repetition helt enkelt där tankeverksamheten och ridböckerna får hjälpa till i efterforskningen. Jag tycker själv att det är roligt och intressant att gå igenom rörelser, många gånger har jag redan ridit dem sedan innan men det kan vara bra att få en ordentlig, teoretisk genomgång ibland. Vi tittade även på lite instruktionsfilmer, vilket också kan vara intressant.

Nu framöver blir det enkla byten på dressyrlektionerna helt enkelt, ska bli intressant att prova på ridskolehästarna (har dock inflikat att jag vill rida ponny, läs Helios, ibland). Tycker det är otroligt nyttigt att rida igenom rörelser på andra hästar för oftast kan det hjälpa mig i min ridning på Miro senare, det ger en extra inblick på något sätt.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback