Antar du utmaningen?

Publicerat av Jennie Börs den 04 November 2012 kl. 20:16 i
Visste du att var sjuttonde minut får någon i en stroke i Sverige? Det kan hända vem som helst, var som helst och när som helst. Genom att göra akut-testet lär du dig snabbt och enkelt de syntom som bevisar att personen i fråga har drabbats av just en storke. Ju fler som lär sig syntomen, destor större är chansen att fler liv räddas! Det tar bara några minuter att göra testet, så offra de minuterna i ditt liv för att få lite mer kött på benen. Testet hittar du HÄR men är du, precis som jag, med i en idrottsförening rekomenderar jag istället att klicka HÄR för att även kunna fylla i vilken sport samt klubb som du stödjer.

Själv gjorde jag akut-testet tidigare i veckan efter att ha fått ett mejl från Dalarnas Ridsportförbund. Jag tycker att ni alla borde ta er tiden att gå in och göra testet, för att visa att ni är goda medmänniskor. Jag antog utmaningen, gör du det?

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback