Tävlingsplanering

Publicerat av Jennie Börs den 06 Maj 2012 kl. 20:57 i Allt & inget
Nu är hälften av vårens lokala tävlingar slutförda, nu är det bara tre stycken kvar som återstår. Det kommer bli ganska mycket starter för mig och Miro är framöver, mycket som ligger tätt inpå varandra och så. Tror dock på ett sätt att det kan vara bra också, att få repitera och verkligen få en chans att kunna repetera och ta igenom det som krånglar lite inne på banan.

Såhär ser planeringen ut framöver:
20/5: Svärdsjö Ridklubb - Lokal LC:1 & LB:1
23/5: Säterbygdens Ridklubb - Pay & Ride Lag 03
27/5: Hedemorabygdens Ridklubb - Lokal LB:1
3/6: Säterbygdens Ridklubb - Lokal LC:1 & LB:1

Antagligen blir följande starter de sista för mig och Miro i LC, det känns faktiskt ganska skönt. Kunna lämna de klasserna bakom sig och istället kunna utmana oss själva i LA kommer kännas väldigt skönt för mig. Vi har stått och trampat på samma ställe på tok för länge nu. Självklart har vi kommit framåt i LC, men vi behöver större utmaningar för att kunna fortsätta utvecklas. Hade det funnits LA på lokal nivå nu framöver hade jag inte tvekat till att rida det, men nu är inte fallet så.

En sak som känns skönt är att Miro börjar kunna slappna av lite på banan nu för tiden. Han kan lägga in en frust här och där, han ridbar trots att han är spänd. Det enda som verkligen saknas på banan just nu är lite egen energi och framåtbjudning från hans sida, den försvinner tyvärr lite väl mycket.



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback