Svartis - 22 maj 2012

Publicerat av Jennie Börs den 22 Maj 2012 kl. 22:01 i Ridpass - Andra hästar
Idag fick jag rida Svartis på dagens hopplektion, var ett tag sedan jag hoppade honom sist. I framridningen var han lite småseg, fick senare veta att han gått på gräs för första gången idag så inget konstig med det. Efter lite galopp blev det dock bättre!

Vi hoppade sedan en liten bana två gånger på 50cm, alldeles lagomt för mig och gamle farbrorn'. Båda gångerna var det lite dåligt med fart mot första hindret, men sedan blev det mer och mer fräs i honom desto längre in i banan vi kom. Kommer han över ett hinder får han en sådan kick utav självförtroende att han måste ladda ytterligare lite till, supersött! Det var faktiskt riktigt kul att få skutta lite med honom, han är bara för härlig. Efter avslutad bana lblir han lite sådär lagom busig och ruskar på huvudet.

Jag är väldigt nöjd! Vi fick ett bra flyt genom båda banorna och jag tror att vi peppade varandra med självförtroende. Dock gillar jag inte hans sadel, man hamnar i bakvikt i den. Stigbygelplattorna var dessutom sjukt hala, men men, det gick ju bra ändå!


Charmigt värre från 2008!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback