Miro - 8 maj 2012

Publicerat av Jennie Börs den 08 Maj 2012 kl. 21:04 i Ridpass - Miro
Tränade ju som sagt fär Göran idag och det blev årets första utomhusträning, riktigt härligt! Det gick faktiskt väldigt bra idag och jag är nöjd med både min egen och Miros insatts. Miro hade dock lite hyss för sig, ett block var till exempel väldigt farligt varje gång vi red förbi det i vänster varv. Han tyckte även att Görans mikrofonhögtalare var lite läskig.

Blev att jobba med lite delar ut olika program, allt från LC:1 i början till att avsluta med lite delar ur LA:1. Fick redan från början beröm för att han blivit mycket finare i formen (inget jag märkt, hemmablind?) när vi red fram på volter, fyrkanten och serpentiner. Fick sedan jobba lite med skänkelvikningar vilket inte gick sådär överdrivet bra, i vänster varv fick jag dock till någon bra. Miro var inte helt framme för skänkeln och jag ville gärna förböja honom. Fick även rida några halter och ryggningar, halterna blir bra som vanligt men ryggningarna är lite svårare. Miro spänner gärna hela sig och stretar emot, men några steg fick vi till bra.

Avslutade travarbetet med några lägningar, de blev faktiskt ganska bra. I galopparbetet fick jag jobba med lite volter på långsidan, något snett igenom samt halvt igenom och ut i förvänd. Avslutade det hela med att reglera galoppsprången, 6 språng fram och 6 språng tillbaka. Miro lyssnade riktigt fint!

Jag är väldigt nöjd med träningen som sagt. Miro hade ganska bra med egen bjudning idag och jag kunde sitta och jobba med annat än bara det. Vi fick faktsikt en hel del beröm idag, vilket alltid är roligt! Göran tyckte att vi skulle prova starta en regional LA i alla fall, ska suga lite på den karamellen så får vi se vart det leder ...


Fler bilder kommer så snart jag tittat igenom dem och redigerat!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback