Miro - 11 maj 2012

Publicerat av Jennie Börs den 11 Maj 2012 kl. 23:00 i Ridpass - Miro
Idag blev det ridning på lilla banan, perfekt när man ska rida lite programlinjer och dessutom är den inte en stoor vattenpöl som stora banan är just nu. Den är något tungriden, men så länge man håller sig på fyrkanten och undviker snäva spår så fungerar den bra!

Efter lite skrittarbete med skänkelvikning travade jag fram, började sedan rida skänkelvikningar även i traven. Red skänkelvikningen från hörnet och in till x, som den ligger i Lag 03, för att få känna på linjen. Red det åt båda varven tills jag fick en bra känsla. Eftersom vi fortfarande bara var i uppvärmningen red jag lätt, det hjälper även mig att kunna puscha på honom lite extra. För vänster skänkel har vi ett ganska bra flyt, men för höger viker jag mig i sidan vilket förstör lite. Efter lite eftertanke fick vi dock till några bra!

Tog sedan tag i galoppen, red lite i båda varven på fyrkanten samt la några volter. Försökte mig på 10m volter, men underlaget tillät inte det riktigt så det blev mest speedway. Valde därför att släppa det och gå vidare istället. Förberedde den sista galoppövningen genom att rida fövänd galopp på fyrkanten, för att känna in mig själv och Miro. Red sedan lite galoppserpentiner, som gick helt okej. Miro håller galoppen och går helt okej. Det är kanske inga toppserpentiner än så länge, men helt klart godkända är de!

Ganska nöjd med passet, Miro hade dock lite hyss för sig. Han var lite småspänd och tittig, flög till exempel i luften för en gul jacka bakom träden. Små läsikiga ridskoleponnyer kom ut på banan mitt uppe i allt också, de är Miroätande!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback