Miro - 1 maj 2012

Publicerat av Jennie Börs den 01 Maj 2012 kl. 18:44 i Ridpass - Miro
Idag har vi ridit ut tillsammans med Johanna och Jumanji, Klara och Gerda, Sandra och Classico. Det blev en tur till Djupdalarna, mycket trevligt och roligt. Miro såg även till att jag skulle få smaka på årets första ofrivilliga avsittning! Det hände i början av turen, vi hade precis kommit upp ur reningsverket. Rätt som det var skulle Miro inte gå framåt, så jag blev arg på honom och då gick han men fortfarande på helspän. Satt och jobbade honom helt som vanligt, när han helt plötsligt gör en helomvändning på bakdelen och springer åt andra hållet, jag hamnar på backen. Miro sprang iväg och stannade, kom nästan ifatt honom när han sprang iväg lite till. Sedan stannade han så att jag kunde fånga in honom, han såg mycket oskyldig ut ..

Resten utav turen klarade vi oss utan ofrivilliga avsittningar. Miro var lite på G hela turen och kastade sig ytterligare några gånger, dock inte lika häftigt så de gångerna var jag lite mer med på noterna. I traven kändes han gudomligt fin och i galoppen gick det mer uppåt än framåt. Han har lite problem med vilken galopp han ska ha till och från, då trixar han mellan höger, vänster och kors hej vilt. Det är tur att han är väldigt söt när han håller på sådär och man känner verkligen hur lycklig han blir.


Han är i alla fall min bästa galenpanna.

Kommentarer
Kommentar av: Maja

Haha, söt bild !

2012-05-01 @ 19:34:38
Blogg: http://majawallstrom.blogg.se/
Kommentar av: Ellen

sv: fast jag förstår mig inte på de som har brunt fast i helt olika nyanser, det är inte så snyggt. Men som du säger, med rätt utrustning!

2012-05-01 @ 21:25:24
Blogg: http://eellenaanna.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback