Hötider

Publicerat av Jennie Börs den 13 Maj 2012 kl. 13:40 i Vardag
Idag har vi jouren, i sin vanliga ordning placerade jag mig på höskullen när hästarna var ute i sina hagar. Får två veckor sedan fick vi in hö på hela skullen och i veckan började foderbytet, sommaren är påväg! Det känns alltid så speciellt när hästarna börjar vänjas in på hö, jag vet inte varför. Det luktar i vilket fall hö i hela stallet och det är en underbar doft!

Miro har hittills tagit bytet väldigt bra. Än så länge får de bara hö på kvällen, men han är inte så kinkig som han brukar. Tidigare gånger har han lämnat hälften av maten och dragit runt allt i hela boxen, men jag hoppas att han fortsätter äta med aptip. Dels är det bra att han får i sig den mat han ska, dels är det väldigt tråkigt att behöva slänga mat. Jumanji har nog knappt reflekterat över att det ligger hö i kvällspåsen, mat som mat.


Har även agerat lite ridlärare åt Johanna när hon hoppade med Jumanji. De var duktiga som vanligt, det slutade med en bana som låg på 90cm till 1m. Som vanligt ser det lekande lätt ut, det enda som jag behöver påminna om är att galoppen behöver läggas upp för att de ska få ett bättre flyt.


Nöjda efter avslutat ridpass!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback