Grey - 29 maj 2012

Publicerat av Jennie Börs den 29 Maj 2012 kl. 20:53 i Ridpass - Andra hästar
Hade hoppning med tema bana även den här veckans lektion, idag fick jag rida Grey. Framridningen var väl helt okej, galoppen var nog bäst. Där kom han verkligen igång med bakbenen och galopperade på bra i övrigt också. Framhoppningen började vi med att inte riktigt vara överens med avståndet, han tog bort ett galoppsprång och hoppade mig ur sadeln. De resulterarde att jag började fegrida.

Vi fick sedan hoppa två olika banor, uppbyggda av linjer. Linje med sväng i början, diagonal samt brutna. Förutom att jag blev att fegrida lite till och från, genom att ta massor av förhållningar istället för att låta honom gå på lite, gick det faktiskt väldigt bra. Hindren låg på ungefär 50cm, alldeles lagomt om ni fårgar mig. Bortser vi från min fegridning är jag väldigt nöjd, för i övrigt var allting väldigt bra. Fick avsluta med att ta den ena brutna linjen, som jag förövrigt fegred mest i, några extra gånger för att våga låta honom ta för sig. Det slutade med att vi fick till det bra i alla fall!


Grey på en hoppträning förra våren.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback