Uppdatering av sadelföråd

Publicerat av Jennie Börs den 25 Mars 2012 kl. 19:02 i Utrustning
Imorgon ska vi lasta hästarna och åka till Leksand för att prova ut lite nya sadlar till båda ponnyerna. Jumanjis sadel ligger inte så bra, i bakvikt + att den är för trång fram. Vi har även kommit fram till att sadeln kan vara en av anledningarna till att han är så fruktansvärt spänd och har svårt att spänna av ordentligt.

Miros hoppsadel passar honom perfekt, tyvärr är både jag och Johanna för långa för den. Får se om vi hittar en som passar den här gången, förra året när vi tog tag i att leta sadel till honom slutade det med att vi blev blåsta (via hästnet) och sedan rann sadelletandet ut i sanden. Dressyrsadel till Miro ska vi också titta på, den han har passar honom men jag vill gärna ha en med smalare säte (den vi har nu har onödigt brett).

Hur det går återstår bara att se, vi åker imorgon direkt efter skolan!



Kommentarer
Kommentar av: Maja

Det är så svårt det där med sadlar.. :(

2012-03-25 @ 20:52:01
Blogg: http://majawallstrom.blogg.se/
Kommentar av: Caroline

Om du inte hittat någon innan du kommer hit ska du få prova min Cobra...

2012-03-29 @ 07:19:08
Blogg: http://hastgarden.blogspot.com
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback