Snart helg

Publicerat av Jennie Börs den 15 Mars 2012 kl. 18:29 i Vardag
Snart är det dags för ännu en helg, riktigt skönt om jag får säga det själv. Har haft lite speciella dagar i skolan så har varit hemma 1,5h tidigare än vanligt de senaste dagarna, mycket skönt. Idag gick jag till stallet vid kvart i fyra tiden och mockade samt fixade spån åt Jumanji, när det var färdigt var det dags för insläpp. Hästarna hade lite vårkänslor och busade runt i hagarna men de skötte sig bra när vi tog in dem i alla fall.

När allt med insläppet var färdigt bortsade jag av en mycket lerig Miro, tydligt vårtecken. Miro njuter till fullo av att gå ute utan täcke och hade idag försett sig med en ordentlig lerinpackning, årets första faktiskt. Just nu sitter jag hemma och skriver lite på ett skolarbete men ska tillbaka till stallet lite senare ikväll. Det står nämligen lektion på kvällsschemat, ska rida i mammas grupp istället för en av hennes gruppkompisar. Matrix är hästen jag ska rida och det ska bli spännande då jag bara ridit honom en gång tidigare! 


Matrix några dagar efter han anlänt till Säter.

Kommentarer
Kommentar av: Maja

Leran är så tråkig, men den hör endå till på något sätt. :P

2012-03-16 @ 13:29:01
Blogg: http://majawallstrom.blogg.se/r
Kommentar av: Melina

Så fin bild! :D

2012-03-16 @ 23:39:43
Blogg: http://goldenhorses.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback