Miro - 8 mars 2012

Publicerat av Jennie Börs den 08 Mars 2012 kl. 21:53 i Ridpass - Miro
Idag skulle vi rida igen efter två dagar med promenad, så tänkte ta ett lungt pass med jogg bara. Min plan fick jag dock ändra, min tolvåriga ponny höll på att dö när det hände ett täcke i ena hörnet. När unghästarna inte bryr sig för fem öre och Miro knappt vågar gå 5 meter ifrån börjar man ju fundera över hur farligt det är på en skala ..

Fick ta och rida igenom honom ordentligt i traven, nedsuttet för att verklitgen få tag i sidorna och kunna jobba honom ordentligt. När han väl släppte efter kändes han väldigt avslappnad och fin, tog tag i handen och jobbade på. Det sista vi gjorde var att hålla ett bra tempo i traven vilket gick ganska bra, behövde inte påminne honom hela tiden. Blev galoppfritt idag, tyckte det blev bäst så. Miro blev i alla fall trött och kunde gå förbi det där täcket utan att dö av chockering.



Kommentarer
Kommentar av: linnea

ASSÅ DU OCH MIRO ÄR SÅÅ FINA TSM<3 VA STOLT=)

KOLLA IN MIN BLOGG:WWW.PERFEKTRIDNING.BLOGGPLATSEN.SE

2012-03-10 @ 07:54:01
Blogg: http://www.perfektridning.bloggplatsen.se
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback