Miro - 28 mars 2012

Publicerat av Jennie Börs den 28 Mars 2012 kl. 22:02 i Ridpass - Miro
Miro var lite surig idag, tur för honom att han är minst lika söt i alla fall. Han kändes i alla fall ganska mjuk och sådär, dock kändes det som att han gärna blev lite rak i kroppen på böjt spår. Red lite varierande övningar, så som skänkelvikning, volter och lite tagen bakdel. I galoppfattningarna blev det någon kick och något litet grisläte, gör om gör rätt och då flöt fattningarna på bättre. Han gjorde även en ordentlig spark med ena bakbenet i traven, tror han blev lite arg när jag bad honom ta i.

Utöver tjurigheterna kändes det bra. Trivs än så länge i nya hoppsadeln, enkelt att rida i och sådär. Dock glider den fram lite(?), ska ta och kolla närmre på det någon dag framöver.


En oerhört charmig bild från i helgen ..

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback