Miro - 22 mars 2012

Publicerat av Jennie Börs den 22 Mars 2012 kl. 19:56 i Ridpass - Miro
Lite härlig ridning på min favoritponny idag, härligt när man inte ridit honom sedan i måndags! Dagens fokus låg på att få honom riktigt lösgjord och verkligen bli rund i bålen och få med höger bak. Red lite serpentiner och bakdelsvändningar, varvat med volter.

Han var lite småspänd passet igenom, kunde inte riktigt fokusera på ridningen. Jag antar att det hade med blåsten att göra eftersom han aldrig gillat den, så med tanke på det var det faktiskt ett ganska bra ridpass. Personligen har jag kommit in i en svacka där jag inte kan rida ordentligt i hoppsadeln, det är speciellt i traven som det sätter käppar i hjulet för mig.

Sista serpentinbågarna kändes han i alla fall rund och fin i formen samt sidorna, kom verkligen med bra utan att trycka och hålla på. Även avtravningen kändes bra, då började han verkligen kunna slappna av ordentligt!



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback