Miro - 2 mars 2012

Publicerat av Jennie Börs den 02 Mars 2012 kl. 22:00 i Ridpass - Miro
Idag blev det lydnadsövning för Miro. Började med att rida på framåt och få honom rund och fin runt skänkeln i alla gångarter. Därefter började vi arbetet med lydnaden, som idag bestod av övergångar skitt - trav och trav - skritt. Övergångarna trav - skritt är inget problem alls, jag behöver bara tänka "övergång" och spänna magen för att få till en övergång, att komma igång i trav är dock lite svårare. Egentligen är det inga jättestora problem, det enda som vi behövde jobba på var lite mer energi i själva övergången.

Mellan övergångarna jobbade vi med tampot samt med mina händer, speciellt i högervarvet där högerhanden gärna blir lite låst. Vi jobbade även på lite mindre volter, vilket gick bra efter lite korrigeringar. Avslutningsvis galopperade vi på en mindre volt, riktigt jobbigt tyckte Miro att det var. Bra blev det tillslut i alla fall och både ponny och ryttare var nöjda och glada efter ridpasset!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback