Miro - 19 mars 2012

Publicerat av Jennie Börs den 20 Mars 2012 kl. 08:05 i Ridpass - Miro
Tränade för Pernilla i Hedenslund idag. I framridningen kändes han faktiskt ganska framåt, behövde inte påminna honom för varje steg vilket var väldigt skönt. När själva träningen började fick jag först bara trava runt fyrkanten och sedan till och från samla ihop honom, mycket jobbigt tyckte Miro. Red sedan på volten och där red vi igenom sidorna ordentligt, med hjälp av sittbenen. Vänset varv gick helt okej men i höger blev det väldigt jobbigt tyckte han. Gjorde även samma sak i galopp på volten.

Sedan fick jag rida lite på fyrkanten igen och rida lite serpentinbågar, även någon diagonal med lite ökning. Dagens träning gav mig verkligen en till "aha"-upplevelse! Jag kom verkligen åt honom på ett helt annat sätt mot vad jag gjort förut, då jag som ryttare var helt stabil och på rätt plats för att kunna inverka rätt. På slutet när jag travade av försökte han knappt dra sig ur formen (pga trötthet) som han brukar göra när jag travar av, vilket hade med att göra att jag hade honom så tydligt i ramen.

Riktigt nöjd med honom, verkligen! 


Sötponnyn taggar inför träning!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback