Miro - 16 mars 2012

Publicerat av Jennie Börs den 16 Mars 2012 kl. 22:16 i Ridpass - Miro
Vårpremiär i paddocken, underbart är ordet! Tror både jag och Miro tyckte att det var riktigt skönt att ha en såpass stor yta att röra oss på och att rida till fågelkvitter i kvällssolen, det kan inte bli mycket bättre. Vi red fram lite lugnt och galopperade väldigt tidigt i passet, riktigt härligt att kunna dra på ordentligt. Red sedan lite travarbete i form av sperpentiner innan vi tog lite galopparbete igen.

Idag jobbade vi med förvänd galopp, som gick riktigt bra! Han får lite bråttom i fattningarna och därför blir det fel galopp ibland men när han väl fattat den förvända så går allt väldigt smidigt. Det går att reglera galoppen både framåt och bakåt och känslan av hur han arbetar under mig är helt enorm. Den förvända galoppen gjorde att han kom igenom väldigt bra, tyvärr kunde jag inte riktigt rida ihop det i traven då jag saknade dressyrsadeln. Gjorde så gott jag kunde och det gick helt okej i alla fall.

Väldigt nöjd med honom, vi var nog lite nöjda båda två!


Pilotbild och sötponny efter ridpasset.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback