Miro - 13 mars 2012

Publicerat av Jennie Börs den 13 Mars 2012 kl. 21:29 i Ridpass - Miro
Idag var det Göranträning som stod på schemat! För en gångs skull var jag i god tid eftersom jag slutade tidigare i skolan, ganska skönt att slippa stressa faktiskt. Miro fick även idag vara utklädd i huva eftersom det blåste ute, vi hade dock klarat oss utan den eftersom det inte small i ridhusväggarna.

Själva träningen gick bra. Fick börja med att rida lite tagen bakdel och sedan övergick vi till att rida delar ur LC:2 och LB:1 eftersom det är de klasserna som årets första tävling går i. Miro var ganska loj och ignorerande idag, tror att pälsfällningen börjar ta hans krafer lite. Fick rida med ett spö i handen en stund, hör och hämnad så reagerade Miro ingenting på det trots att det var betydligt längre än vad jag ridit med förut!

När vi skulle börja med galopparbetet surade Miro ur, höll på att kicka i fattningarna och när jag bad honom trava normalt lyckades han vinkla alla hjälper som galopp trots att jag inte bad om det. Fattningarna blev bättre och han kändes ganska fin i galoppen, kändes verkligen som jag kunde sätta honom på plats och få honom att jobba igenom det. Fick rida några diagonaler utan att länga galoppen (ganska klurigt!) och det fungerade ganska bra och avslutningsvis fick jag även rida några ökningar.

Efter galoppen gick Miro klockrent i traven! Hans arbetarskalle kom fram och han blir så otroligt avslappnad, fin och lydig. Ökar och minskar traven när jag ber honom och mal helt enkelt bara på. Jag är väldigt nöjd med träningen, att han surar ur är bara till min fördel. Han blir då upprörd och det resulterar att han jobbar ännu bättre när jag fått igenom det. Nere vid läktaren skötte han sig super, han var lite jobbigt i början men det släppte.


Jag behöver nya ridbilder.

Kommentarer
Kommentar av: Alexandra

Fin blogg du har! :)

2012-03-13 @ 23:36:41
Blogg: http://typaleix.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback