Miro - 11 mars 2012

Publicerat av Jennie Börs den 11 Mars 2012 kl. 20:52 i Ridpass - Miro
Red ett pass på min lilla prins när jag kommit hem. Ridningen den här veckan har verkligen blivit lite sisådär, men så kan det bli vissa veckor helt enkelt. Han var lite stel i högerbak idag, vilket han även var när Johanna red igår, därför valde jag att ta igenom det ordentligt på en gång. Red mycket framåt samt flyttade honom för skänkeln för att få honom att verkligen arbeta ordentligt.

Galopperat hade han inte gjort sedan i måndags, det var alltså kalaskul att få galoppera igen tyckte Miro. Ibörjan var han överallt och ingen stans men det blev bättre och bättre. Det gick verkligen att korta ihop och samla honom ganska bra, dock blev de väldigt jobbigt och därför kom han gärna ur formen lite. Tog lite skritt och travpaus emellan och därefter kändes galoppen så mycket bättre.

Jag är nöjd med ridpasset i alla fall. Miro skötte sig väldigt bra och ville verkligen arbeta kändes det som. Har verkligen saknat honom under den korta tiden jag varit borta, han gör mig så glad på något sätt. När jag kom in i stallet ropade jag på honom, sötponnyn lyfter på en gång huvudet från höhögen och tittar på mig med världens snällaste ögon samt sträcker fram mulen mot gallret. ♥


För världen är du bara någon, men för någon är du hela världen.

Kommentarer
Kommentar av: Clara

Tack så mycket! Ja, det kanske vi gör :)

2012-03-12 @ 16:18:38
Blogg: http://clarastenson.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback