Jumanji - 9 mars 2012

Publicerat av Jennie Börs den 09 Mars 2012 kl. 20:59 i Ridpass - Jumanji
Vi tog oss en riktig mystur idag, iklädd mjukisbyxor och rejäla stallskor kan man inte beskriva det på ett annat sätt! Tyvärr förstörde blåsten lite av den mysiga stämningen, men så kan det vara ibland.

Vi tog den vanliga skrittvändan, genom byn och sedan ut på Norddalsvägen. Tog lite trav där eftersom underlaget tillät det och Jumanji misstyckte inte precis om man säger så. Travade bort till backen och vände sedan, red lite skänkelvikningar över vägen i skritt innan vi travade tillbaka igen. Han kändes så fin i traven och ville därför trava ytterligare lite till, så valde vända för att trava ännu lite till men red inte längs hela vägen innan jag vände tillbaka.

Att skritta genom byn börjar bli lite uttjatat och tog därför Nya Dalsbyn på hemvägen, skritt på astfalt kan dessutom vara bra ibland. Jumanji var inte så brydd över valet trots att vi möttes av en fladdrande sopsäck, men att gå en bit ifrån och motsälla och sedan gick han som ingenting. Jag tror att både jag och Jumanji njöt av den lilla turen, trots att det blåste på ganska mycket till och från.



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback