Jumanji - 7 mars 2012

Publicerat av Jennie Börs den 07 Mars 2012 kl. 21:53 i Ridpass - Jumanji
Vi red lite dressyr idag och Jumanji var verkligen jätteduktig! I framridningen hade jag ett spö i handen för att få lite action i honom, släppte det sedan då han gärna blir lite stark i handen. Red mycket på volt för att vända och få honom loss och mjuk i sidorna, vilket fungerade mycket bra.

Fick en riktigt bra känsla kan jag säga och Jumanji frustade och var nöjd. Han är så himlans söt den där lille ponnyn, speciellt när han blir busig och drar i väg i galoppen samtidigt som han skakar på huvudet! Men han var riktigt fin i alla gångarter, sedan är skritten en av hans svagaste sidor men han gjorde det bra ändå. Ganka underbart att rida honom i och med att han är otroligt lätt att sitta på, det är bara sitta och vara mjuk i höfterna så blir allt kalas.



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback