Jumanji - 27 mars 2012

Publicerat av Jennie Börs den 27 Mars 2012 kl. 21:50 i Ridpass - Jumanji
Red Jumanji på dagens lektion, äntligen lyckades vi passa in ett dressyrpass som inte krockade med varken Pernillaträning eller Erikträning! Övergångar och tempoväxlingar stod på schema, en bra övning för Jumanji. Red med kilarna under sadeln och jag tycker de ger ett bra resultat, han var mycket mer lösgjord och fin från början. Steget och framåtbjudningen kom dessutom mycket mer av sig själv.

Började med att värma i trav och galopp på fyrkanten, i galoppen var jag lite lättare i sitsen och lät honom bara rulla på. Han kändes verkligen mjuk och fin, lyssnade riktigt bra. Resten av lektionen red vi olika övningar där tempoväxlingar ingick, i både skritt, trav och galopp. I traven kändes han väldigt fin, lyssnade bra både fram och tillbaka. I galoppen blev han väldigt stark i högerhanden (speciellt i vänstervarvet). I högergaloppen fick vi rida på en volt där vi skulle galoppera 3/4 av volten och sedan trav, där fick jag verkligen till känslan bättre.

Avslutningsvis travade vi av, i olika typer av tempon. Han kändes väldigt fin och jag tror att Jumanji var minst lika nöjd som jag!



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback