Härliga vår

Publicerat av Jennie Börs den 21 Mars 2012 kl. 20:47 i Vardag
Idag var det verkligen ett härligt vårväder när jag slutade skolan, helt underbart enligt mig. Känslan av att kunna ta på sig endast en väst när man går upp till stallet där man möts av dörrarna på vid gavel. Luften blir så härlig i stallet när alla dörrar stått öppna och öppna dörrar är verkligen sommar på något sätt.

Miro fick vilodag idag för att hans veckoschema ska gå ihop den här veckan, men istället för ridning tog vi en borstning som var väldigt välbehövlig. Jag har ju nämnt tidigare att lerinpackning är hans nya variant och mycket riktigt körde han på den även idag. Tog även lite ryktsten på honom eftersom han fäller vinterpäls som bara den! Han har även fått hovarna verkade och nya skor idag, inga rosa skor tyvärr. Annars ägnade jag min tid i stallet åt att mocka och fixa vatten, hjälpte även Johanna att rida LC:2.


Snön är numer bara ett minne blått!

Kommentarer
Kommentar av: Kajza

sv. Tack! Jo, han är sockersöt... <3

2012-03-22 @ 15:26:21
Blogg: http://dumlesdagbok.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback