TR-ändring

Publicerat av Jennie Börs den 08 Mars 2012 kl. 11:24 i Tankar & åsikter
En ändring som jag inte sett i TR, som faktiskt kan vara väldigt bra att känna till, är att nummerlappen från och med nu måste vara 50 cm². Om det inte vore för att en på klubben berättat det för Johanna hade jag varit helt omedveten om den nya regeln.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om regeln, det som är mest irriterande är att de gamla traditionella runda nummerlapparna endast är 48 cm². Alltså behöver jag en nummerlapp som är 2 cm² större utifall någon skulle få för sig att mäta min nummerlapp på tävlingsplatsen. Hittade en schabraknummerlapp hemma som håller måtten, som jag fått när jag startanmälde mig på en tävling. Jag vill dock inte ha nummerlappen på schabraket då jag inte vill förstöra schabraket med kardborreknäppning.

Den vänstra nummerlappen är 48cm² och den högra är 76cm².

Visste ni om den här ändringen? Vad tycker ni om den?

Kommentarer
Kommentar av: Karin

Det kanske är billigare att ta böterna om nån skulle få för sig att mäta, än att köpa en ny? :P Alla normala runda nummerlappar är ju i samma storlek som din, så det känns som att de mest är ute för att jävlas..

2012-03-08 @ 11:51:07
Kommentar av: Karin

Fast jag hade visst fel. Min är 52 cm² stor, så det kanske är din som är ovanligt liten?

2012-03-08 @ 17:25:26
Kommentar av: Sandra - Teamgustafsson

Jag tycker det är lite onödigt..Regeln asså!

Men det finns ju en anledning till att de har ändrat också. Säkert för att man ska se den tydligt! :)

2012-03-08 @ 18:06:14
Blogg: http://teamgustafsson.blogg.se/
Kommentar av: Anna S

Jag hade faktiskt inte sett just den där ändringen, men jag brukar ha en fyrkantig på schabraket så den är ju lagom stor iaf :) Fast den runda jag brukar ha när jag lastar ur kanske blir för liten, får kontrollmäta innan det är dags att tävla.

2012-03-09 @ 20:01:30
Blogg: http://missbelinda.blogg.se/
Kommentar av: Fanny ♥ (MFFRYTTARNA)

Fin blogg! :D

2012-03-09 @ 20:08:49
Blogg: http://mffryttarna.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback