Städning och förberedelser

Publicerat av Jennie Börs den 20 Juni 2012 kl. 22:09 i Vardag
Idag blev det en mycket kort arbetsdag för mig idag, då jag blev färdig med hela projektet. Jag tyckte därför att det passade alldeles utmärkt att städa garderoberna i stallet som såg ut som två bombnedslag, men det är kanske inte så konstigt med tanke på att allting bara blir inknölat. Det tog sin lilla tid kan jag säga, men jag hade Johanna som underhållning. Hon skulle hjälpa till, men som vanligt slutade med att hon satt och tittade på medan jag städade och fixade. Det gjorde dock inte mig någonting, jag gör det hellre själv så jag får det på mitt sätt.

När garderoberna var fina tog vi tag i ryktväskorna istället. Vi tömde ur alla borstar och sedan skakade ur allt damm, hår, spån och annat lort som fanns i väskorna. Jumanjis borstar fick flytta in i hans nya väska och Miros fick efter rengöringen flytta tillbaka.

I övrigt har vi haft hästägaremöte idag, vi gjode upp om helgjourerna nu under sommaren. Vi är dock inte riktigt färdiga ännu, vardagarna är inte helt färdiga i dagsläget. Efter mötet och en ridtur badade vi Jumanji eftersom det är tävling för honom imorgon. Vi passade även på att göra iordning broddhålen inför morgondagen, förhoppningsvis sitter våra hemmagjorda pluggar kvar i hålen så det blir enkelt för oss imorgon.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback