Säterbygdens Ridklubb: 3 juni 2012

Publicerat av Jennie Börs den 03 Juni 2012 kl. 21:59 i Tävling
Det blev en lång, men lyckad, hemma tävling idag. Upp till stallet tidigt eftersom Johanna och Jumanji startade LCn, läs mer om det på hennes blogg. Efter det har det bara rullat på med knoppning, mina ritter och bortplockning utav saker samt mockning. Just nu är jag helt slut i huvudet, har nämnligen tillbringar tiden hemma till hemsidebygge.

Lokal LB:1
Framridning: Framridningen kändes väldigt bra, Miro kastade sig dock några gånger på grund av läskiga människor som kom gående. Annars var den väldigt bra tycker jag, taggad ponny som gjorde grisläten lite då och då. Jobbade ganska som vanligt, men tog igenom fattningar från skritt som resulterade jättefina fattningar från både skritt och trav. Red även några skänkelvikningar utöver det.

På banan: Den klassiska åttvolten innan startsignal. Programmet flöt på väldigt bra tycker jag, Miro hoppade till en gång efter första uppridningen när domaren stängde bildörren bara. Annars var det prickfritt, båda galoppfattningarna satt utan krångel från någons sida. Finns inte så mycket mer att säga än att det är en av våra bästa LB:er hittills!

Resultatet landade på 60,00%, vilket la oss på en första placering efter min ritt. Blev tyvärr nerputtad av ryttaren efter mig, men där stannade vi kvar i alla fall. Vår första placering i LB!


Världens bästa! Och ja, jag valde den här bilden för den var otroligt charmig!

Regional LA:1 - debut
Framridning: Skänkelvikningar, 10m volter i alla gångarter, galoppfattningar från både skritt och trav. Testade så att ryggningarna satt och red bara runt för känslan. Vi var nog lite trötta båda två, men i övrigt en bra framridning!

På banan: Travprogrammet var bra, ena skänkelvikningen bra medan jag tappade baken lite i den andra. Ryggningen var helt klart godkänd, han backade men var lite tveksam samt att den var lite sned. I skritten blev han lite väl på, ville iväg och blev stark. Fattningarna blev helt okej, den första från skritt blev nog bäst. I de andra blev han lite för snabb och ville fatta ny galopp på en gång efter avbrottet. I första förvända fick vi ett omslag, men andra satt bra. I galoppen blev han lite småstark och jag blir lite stressad, men annars var det helt okej!

Resultatet slutade på 55,00% och det är jag helt klart nöjd med! Vår första ritt i LA och jag vet precis vart bristerna sitter, vi kom inte ens sist, hehe. Domarens slutkommentar började med: "Mycket fin ponny med potensial att utvecklas!" och vi vet precis vad vi jobbar emot.

Bilder kommer! Erkänn dessutom att det är lite skillat att lyckas hamna på ,00 i båda klasserna!

Kommentarer
Kommentar av: Maja

Shit, vad jag älskar din design. Stilren och ser så sjukt ''fräch'' ut ! Hör av dig om du får för dig att göra designer/sälja till folk. :)

2012-06-04 @ 15:59:39
Blogg: http://majawallstrom.blogg.se/
Kommentar av: Emma - TeamGustafsson

Grattis till en andra plats! Jag tyckte att ni var jätte duktiga!

2012-06-04 @ 19:44:51
Blogg: http://teamgustafsson.blogg.se/
Kommentar av: Linn Forsström - livet på Stuteri Ängsbacken

Stort grattis! Det är ni värda efter allt kämpande! Heja er! :D

2012-06-04 @ 20:37:29
Blogg: http://linnforsstrom.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback