På bättringsvägen

Publicerat av Jennie Börs den 08 Juni 2012 kl. 21:20 i Vardag
Min älskade ponnyprins är förhoppningsvis på bättringsvägen och det känns väldigt skönt! Pernilla och Tobbe hade sprungit med honom idag och han visade ingen hälta alls, det enda som var är att han är lite stel i högerbak. Det är dock helt naturligt för Miro, speciellt när han inte fått det utstretchat på ett bar dagar. Tobbe hittade nog ingenting med hoven heller, eftersom han inte hört av sig till mig (han skulle de om det var något).

Svullnaden är fortfarande kvar, men vi ska prova skritta honom i några dagar för att se om den går ner eller försvinner. Känns skönt att han inte har ont längre i alla fall och han vilar ju inte, som jag nämnde igår, längre benet som han gjorde i början av veckan.

Vi börjar skrittningen imorgon, idag fick han beta i 30 minuter precis som igår. Jag har även borstat på honom och han blir väldigt glad åt sällskap och uppmärksamhet, den lille ögontjänaren.


Framridning inför söndagens LB.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback